Son üç yılda Türkiye’de motosiklet satışları, ülkenin son üç on yılı boyunca görülen toplam ivmeyi önemli ölçüde geride bırakmıştır. 2022 ile 2025 arasında toplamda yaklaşık 3 milyon motosiklet el değiştirdi. Özellikle 2025’in Ocak-Temmuz döneminde ise satışlar 526 bin 956 adede ulaşarak, yıl geneline dair büyümenin önemli bir göstergesini oluşturdu.
Motorlu taşıt endüstrisinin verileri ışığında, 50 cc ve 4 kW’nin altında güce sahip elektrikli modeller için bazı düzenlemeler uygulanıyor. Bu tip elektrikli motosikletler B sınıfı ehliyetle kullanılabiliyor; ayrıca zorunlu trafik sigortası ve MTV’nin uygulanması söz konusu değildir. Motorsiklet kullanımını güçlendiren başlıca etmenler arasında yoğun şehir trafiği, düşük yakıt tüketimi, kolay park imkanı ve zaman tasarrufu sağlaması öne çıkıyor.
MDTED verilerine göre, elektrikli modellerde sınırlı güç ve uygunluk koşulları doğrultusunda hareket ediliyor. Bu durum, şehir içi ulaşımda pratiklik ve maliyet avantajı sağlayarken, geleneksel motorda da tüketici talebi istikrarlı bir şekilde sürdürülüyor.
Başlıca noktalar şu şekilde özetlenebilir:
Elektrikli düşük güçteki modeller için sahip olunan avantajlar, sürücüler için ek maliyet yükünü azaltıyor. Zira bu sınıftaki araçlarda motorlu taşıt vergisi (MTV) ve zorunlu trafik sigortası konuları esneklik kazanıyor. Bu durum, kullanıcıların günlük ulaşımında maliyet-etkin ve pratik bir alternatif olarak motosikletlere olan ilgiyi güçlendiriyor.